Raamatun näkemys muukalaisuudesta

Tämä ensimmäinen blogini toimii pohjustuksena myöhemmin julkaisemaani kristinuskon ja islamin opillista ja kulttuurillista eroa käsittelevään blogisarjaani. Toivon, että maltat lukea tämän blogin ensin, jotta voit perusteisiin tukeutuen pohtia nyt tapahtuvaa omaa ja kanssaihmistesi suhtautumista islamin uskoon ja sen tavoitteisiin sekä opin omaksuneiden ihmisten käytökseen.

——————————————————————————————————————————————————————————

 Sisällysluettelo 

1. Kantaisien muukalaisuuskokemukset
2. VT:n opetus muukalaisten kohtelusta
3. Laki ja uskonto, muukalaisten sitoutuminen
4. Oman kulttuurin ja oman uskonnon harjoittaminen
5. Omien kansalaisten ja /vai vieraiden avustaminen Kristittyjen vai vierasuskoisten muukalaisten avustaminen?
6. Soppaa vai evankeliumia?
7. Islam, vihan uskontoko? (Rauhan talo / Sodan talo)
8. Uskonnonvapaus ja oman (esim. islamin) uskonnon harjoittamisen tukeminen seurakunnan toimesta
9. Jihadismin strategiset askeleet maailmanvalloituksessa

1. Kantaisien muukalaisuuskokemukset

1.Moos.12:1 Ja Herra sanoi Abramille: ”Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. 2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. 3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.” 4 Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut, ja Loot meni hänen kanssansa. Abram oli Harranista lähtiessänsä seitsemänkymmenen viiden vuoden vanha.

1.Moos. 17:1 Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle…. 8 ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena (nyt) asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa.”

1.Moos. 21:34 Ja Aabraham asui kauan muukalaisena filistealaisten maassa.

1 Moos 15:13 Ja Herra sanoi Abramille: ”Niin tiedä totisesti, että sinun jälkeläisesi tulevat elämään muukalaisina maassa (Egypti) , joka ei ole heidän omansa, ja heidän on niitä palveleminen, ja ne sortavat heitä neljäsataa vuotta.

1.Moos. 26:2 Ja Herra ilmestyi hänelle (Iisakille) ja sanoi: ”Älä mene Egyptiin, vaan jää asumaan maahan, jonka minä sinulle sanon.3 Oleskele muukalaisena tässä maassa, ja minä olen sinun kanssasi ja siunaan sinua. Sillä sinulle ja sinun jälkeläisillesi minä annan kaikki nämä maat ja pidän valan, jonka minä olen vannonut sinun isällesi Aabrahamille

1.Moos.37:1 Mutta Jaakob asui siinä maassa, jossa hänen isänsä oli oleskellut muukalaisena, Kanaanin maassa.

1.Sam.22:3-4 ja 27:2-6 David perheineen muukalaisena Saulia paossa

3 Moos 19:33 Kun muukalainen (gar, laillisesti tullut ja laillistettu) asuu luonasi teidän maassanne, älkää sortako häntä. 34 Muukalainen (gar), joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

2. VT:n opetus muukalaisten kohtelusta

Tiivistelmä: Raamattu (Jumalan sana) opetti Israelin kansaa rakastamaan muukalaisia, eikä heitä saanut sortaa millään tavalla. Raamattu kehottaa rakastamaan muukalaisia niin kuin itseään, sillä israelilaisetkin olivat olleet muukalaisina Egyptissä ja tiesivät miltä sortaminen tuntuu, koska egyptiläiset sortivat heitä neljäsataa vuotta.

Sovellutus: Mitä näette edellä olevan merkitsevän tänään meille?

Kun asetamme tämän opetuksen tähän päivään, niin meidänkin tulisi rakastaa maahanmuuttajia (laillisesti tulleita pakolaisia ja kaikenlaisia maahanmuuttajia) sekä auttaa heitä sen mukaan kuin meillä on viisautta, kykyä, voimavaroja ja taloudellisia resursseja.

3. Maan laki ja uskonto, muukalaisten sitoutuminen maan ”tapoihin”

2.Moos. 12:43 Ja Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: ”Tämä on säädös pääsiäislampaasta: Kukaan muukalainen älköön siitä syökö; 48 Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö….12:49 Sama laki olkoon maassa syntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne.”

3. Moos. 20:2 ”Sano israelilaisille: Jos joku, kuka tahansa israelilainen tai muukalainen, joka asuu Israelissa, antaa lapsiansa Molokille, hänet rangaistakoon kuolemalla; maan kansa kivittäköön hänet.

3.Moos. 24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon…. 24:22 Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

4.Moos. 9:14 Ja jos muukalainen asuu teidän luonanne ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, viettäköön sen pääsiäistä koskevien käskyjen ja säädösten mukaan; samat käskyt olkoot teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin.

4.Moos. 15: 15 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä. 16 Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne.

5.Moos.5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.

Yhteenveto: Raamattu opetti VT:ssa muukalaisia (maahanmuuttajia) sitoutumaan ja noudattamaan Israelin maan lakeja. Raamattu opettaa, että israelilaiset ja muukalaiset(maan kansalaiset) joutuivat noudattamaan samaa lakia, eli lakeja ja asetuksia jotka Jumalan antoi Israelin kansalle.

Sovellutus: Tämän esimerkin mukaan raamatullinen ja kristillinen lähimmäisen rakkaus tuo esille myös (pysyvän) maahanmuuttajan velvollisuuden, joka on Suomen lakien ja asetusten noudattaminen.

Lisäksi: (Jokainen) Muukalainen rinnastetaan leskiin ja orpoihin avun tarvitsijana:

5.Moos. 16:11 Ja iloitse Herran, sinun Jumalasi, edessä, sinä ja sinun poikasi ja tyttäresi, palvelijasi ja palvelijattaresi, leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella, muukalainen, orpo ja leski, jotka sinun keskuudessasi ovat, siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee nimensä asuinsijaksi.

5.Moos. 24:14 Älä tee vääryyttä kurjalle ja köyhälle palkkalaiselle, olipa hän veljiäsi tai muukalaisia, joita asuu maassasi, sinun porttiesi sisäpuolella.

4. Oman kulttuurin ja oman uskonnon harjoittaminen

Raamatun opetuksen mukaan Israelin Jumala on ainoa tosi Jumala ja kaikkien muiden maiden ja uskontojen jumalat ovat epäjumalia. Israelilaiset eivät saaneet elää pakanakansojen uskomusten mukaisesti ja heidän tuli uskoa Jumalaan ja elää niiden lakien mukaan, jotka Jumala antoi heille noudatettaviksi.

Raamattu ei opeta eikä tue monikultturismia eikä varsinkaan epäjumalanpalvelusta, kuten islamia (Allah ei ole sama kuin Israelin Jumala)

Sovellutus: Jos asetamme nämä opetukset koskemaan tätä päivää, niin Suomesta ei saisi tehdä monikulttuurista maata, joka ei tarkoita sitä ettemme ota vastaan pakolaisia ja maahanmuuttajia, vaan sitä että maahanmuuttajien ja pakolaisten tulee integroitua ja sitoutua noudattamaan Suomen lakeja ja asetuksia.

Toisin sanoen maahanmuuttajien ja pakolaisten ei tulisi vaatia, että heillä olisi mahdollisuus noudattaa Suomessa oman kulttuurinsa, uskontonsa (Sharia) ja kotimaansa mukaisia lakeja ja asetuksia. Tämä ei tarkoita sitä, että heiltä kielletään oma kulttuuri, mutta sitä se tarkoittaa, että jokainen Suomessa asuva joutuu noudattamaan suomalaisia lakeja ja asetuksia, olkoon kyseessä suomalainen tai maahanmuuttaja.
(Tulisiko myös edes muodollisesti kääntyä kristinuskoon?)

5. Omien kansalaisten ja /vai vieraiden avustaminen, Kristittyjen vai vierasuskoisten muukalaisten avustaminen ensisijaisesti?

1 Tim 5:8 Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.

Kun asetamme tämän Raamatun kohdan koskemaan nykyistä maahanmuutto- ja pakolaiskeskustelua, niin sen mukaan on ensin pidettävä hyvää huolta omista, ja oman maan kansalaisista, sillä sellainen maa, joka ei kykene pitämään huolta omista kansalaisistaan, ei( maana) kykene myöskään oikealla tavalla auttamaan maahanmuuttajia.

Raamatun selkeä viesti on, että maahanmuuttajia ja hädänalaisia tulee auttaa, mutta oman kodin ja kansan hyvinvointi on etusijalla, koska suomalaisen ensimmäinen vastuu on oma perhe ja oma kansa ja sen lisäksi tietenkin Raamattu opettaa myös ottamaan vastuuta koskien maahanmuuttajan auttamista.

Gal 6:2 Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. ….. 8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.9 Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy. 10 Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

Raamattu kehottaa tekemään kaikille hyvää, mutta varsinkin uskonveljille. Raamattu kehottaa tekemään hyvää kaikille ihmisille, mutta ei kehota syrjimään uskonveljiä ja sisaria,

Herran Jeesuksen opetuslapsena en tietenkään vastusta kenenkään oikeutta uskoa oman uskontonsa mukaisesti ja jokaisella on tietenkin Suomessa uskonnonvapaus. Raamattu ei kuitenkaan opeta tukemaan epäjumalanpalvelusta (uskonnonharjoitus). Raamatullisen seurakunnan tehtävä ei ole tukea ja kannattaa esim. muslimiuskontoa, koska se on Raamatun opetuksen mukaan epäjumalanpalvelusta.

6. Soppaa vai evankeliumia?

Humanitaarinen apu on tietenkin oikein ja meidän jokaisen velvollisuus on auttaa hädänalaisia sen mukaan kuin on kykyä ja mahdollisuuksia auttaa. Silloin kun on kyse Raamatullisesta lähimmäisen rakastamisesta, niin Jumala arvottaa pelastuksen evankeliumin ykkössijalle sekä tietysti meidän tulee myös auttaa hädänalaisia.

Jumalan ”humanitaarinen apu” yhdistää pelastuksen evankeliumin julistamisen maahanmuuttajille sekä hädässä olevan auttamisen sen mukaan kuin on kykyä, voimia, mahdollisuuksia sekä taloudellisia resursseja. Tätä kutsutaan myös kahden käden menetelmäksi (Patmoksen lanseeraama käsite)

Raamatulliseen lähimmäisen rakastamiseen kuuluu myös Raamatullisen pelastuksen evankeliumin julistaminen kaikille ihmisille, jotka eivät ole pelastavassa uskossa, uskon kautta Herraan Jeesukseen. Se joka irrottaa (poistaa) pelastuksen evankeliumin julistamisen lähimmäisen rakastamisesta, ei palvele Jumalaa), eikä noudata todellista lähimmäisen rakkauden osoittamista, eikä puhu Raamatun totuutta, vaan pyrkii miellyttämään ihmisiä ihmisten korvasyyhyn mukaan. (Näin tekee esimerkiksi Kirkon ulkomaanapu, joka kieltää evankelioinnin työnsä yhteydessä.)

Miten, missä määrin olemme velvollisia aineellisesti auttamaan?

Tiit 3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.

Alkutekstin mukaan Tiit 3:14 opettaa Jeesuksen opetuslapsia harjoittamaan ja tekemään hyviä tekoja välttämättömiin (tarpeellisiin) tarpeisiin. Meidän tulee auttaa myös turvapaikanhakijoita, pakolaisia ja maahanmuuttajia osoittamalla heille lähimmäisen rakkautta.

Raamatullinen auttaminen:

Jos edellä oleva Raamatullinen auttaminen ja lähimmäisen rakastaminen liitetään pakolaisiin, turvapaikanhakijoihin ja maahanmuuttajiin, niin silloin meidänkin tulisi tarkasti pohtia sitä mikä on oikea tapa auttaa heitä ja miten heitä tulisi auttaa.

Raamatun opetus auttamisesta on sellaista, missä apu ja auttaminen kohdennetaan todellisiin ja välttämättömiin tarpeisiin, joka tarkoittaa sitä, että avun ja auttamisen tulisi kohdistua oikealla tavalla autettavaan, eikä häntä saa auttaa väärällä tavalla. Esimerkiksi jos antaa rahapulassa olevalle alkoholistille rahaa, niin häntä on autettu väärällä tavalla, sillä hän ostaa saamillaan rahoilla alkoholia. Oikea tapa olisi ostaa hänelle ruokaa sekä tukea ja auttaa häntä raitistumaan.

Raamatun mukaan oikea tapa olisi perustarpeiden tyydyttäminen (ruoka, juoma ja asunto) sekä evankeliumin kertominen, sitouttaminen elämään maassa maan tavalla suomalaisen lainsäädännön mukaan, kielikoulu ja opiskelupaikan tai työpaikan tarjoaminen.

Edellä oleva tulisi tehdä siten, että niin suomalaisilla kuin maahanmuuttajilla olisi sama mahdollisuus asumiseen (ruoka, juoma) opiskeluun sekä työntekoon. Jos asiaa katsotaan Raamatun näkökulmasta, niin kummallekaan ryhmälle kantaväestölle tai maahanmuuttajille ei saisi antaa erivapauksia edellä oleviin asioihin, vaan kaikilla tulisi olla samanarvoiset oikeudet, etuudet ja sama vastuu sitoutua noudattamaan suomalaista lainsäädäntöä sekä se tulee ottaa huomioon, että Suomen tulisi myös pitää huolta omista kansalaisistaan.

Evankeliointi:

Muslimien maahanmuutto on jokaiselle heistä myös mahdollisuus pelastumiseen uskon kautta Herraan Jeesukseen ja tämä koskee niin maltillisia muslimeita kuin jihadisteja. Herran Jeesuksen opetuslapsen ei tule taistella lihaa ja verta vastaan, vaan henkivaltoja vastaan, jotka ovat se todellinen pahuuden voima jihadin takana.

Se täytyy kuitenkin muistaa ettei kaikki muslimit käänny uskomaan Herraan Jeesukseen, koska Raamatun profetian sanan mukaan koko maailma ajautuu täyden laittomuuden valtaan. Tämä ei kuitenkaan estä meitä rukoilemasta muslimien pelastumista ja siksi meidän tulee myös julistaa heille evankeliumia Jumalan rakkaudesta uskon kautta Herraan Jeesukseen.

7. Islam, rauhan vai vihan uskonto?

Islam on sodan ja vihan uskonto (koska on lähtöisin saatanasta) ja siksikin meidän uskovien velvollisuus on rakastaa heitä ja kertoa heille rakastavasta Jumalasta, joka ei käske tappamaan luomiansa ihmisiä, jos he eivät usko Häneen, vaan sen sijaan Raamatun Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä ja tarjoaa heille pelastusta uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Jumalan tahdon mukaista olisi maahanmuuttajien sitouttaminen noudattamaan Suomen lakeja sekä hyväksyminen elämään Suomessa maan tapojen mukaisesti.

Se on totta että autettavia ei saa valikoida, sillä kaikkia hädässä olevia on autettava, mutta autettavan vastuu on sitoutuminen noudattamaan Suomen lakia ja asetuksia.

Raamatullinen auttaminen ei siis valikoi ketään, mutta asettaa myös maahanmuuttajalle ja autettavalle vastuun hyväksyä ja toimia auttajien luoman yhteiskuntajärjestyksen mukaisesti.

Raamatulliseen toimintaan kuuluu myös synnin surmatöiden estäminen ja ehkäiseminen.
Tämä tarkoittaa sitä, että jihadisteille ei myönnetä lupaa maahanmuuttamiseen, koska heidän aikomuksenaan on rikkoa yhteiskuntarauha sekä väkivallan ja surmatöiden kautta asettaa islam hallitsemaan suomalaisia.

8. Uskonnonvapaus ja oman (esim. islamin) uskonnon harjoittamisen tukeminen seurakunnan toimesta

Raamattu kielsi israelilaisilta epäjumalanpalveluksen, eikä maahanmuuttajatkaan saaneet tuoda Israelin kansan keskelle oman uskontonsa epäjumalanpalvelusta, koska Raamatun mukaan kaikkien kansojen jumalat ovat epäjumalia.
Tämä tarkoittaa myös Uuden liiton valossa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapset eivät saisi tukea ja suosia eri uskontojen harjoittamista, koska ne ovat epäjumalanpalvelusta. Herran Jeesuksen opetuslapsen velvollisuus on auttaa kaikkia avuntarvitsijoita riippumatta heidän uskonnollisesta taustastaan, mutta uskovat eivät saa kannattaa ja tukea uskontojen epäjumalanpalvelusta.

9. Jihadismin strategiset askeleet maailmanvalloituksessa

Jos tutkit tarkasti länsimaissa tapahtuvaa kehitystä koskien muslimien maahanmuuttoa, niin huomaat kuinka se noudattaa Muhammedin antamaa esimerkkiä, jonka mukaan

1) aluksi vähälukuisina esiinnytään rauhan uskontona.

2) Kun he lisääntyvät ja vahvistuvat, niin he alkavat vaatimaan oikeutta islamilaisten lakien (sharia-laki) viettämiseen.

3) Kun muslimit ovat tulleet tarpeeksi vahvoiksi, niin he väkivallan kautta pyrkivät alistamaan maan islamin vallan alle.

Jihadismi toteuttaa nelivaiheista strategiaa maan valtaamisessa islamin vallan alle.

1. Solutus

– Muuttoaalto ei-muslimimaahan (vihollismaa)
– Vetoomus humanitaariseen suvaitsevaisuuteen
– Islam esitetään rauhan uskontona ja muslimit väärinymmärryksen uhreina
– Syytetään ei-muslimeita rasisteiksi, jos he kritisoivat islamia
– Pyritään nostamaan muslimien syntyvyyttä ei-muslimimaissa
– Vaatimus moskeijan rakentamiseen (moskeijassa levitetään islamin uskoa)
– Pyritään kriminalisoimaan islamfobia viharikokseksi
– Tarjotaan uskontojen välistä vuoropuhelua tarkoituksena aivopestä ei-muslimeja

2. Vallan ja voiman lujittaminen

– Pyrkimys käännynnäisten lisääntymiseen
– Jihad solujen perustaminen sekä rekrytointi jihadismiin
– Pyrkimys käännyttää yhteiskunnasta syrjäytynyt osa islamiin
– Pyrkimys uudistaa islamilaista historiaa
– Pyrkimys tuhota historialliset todisteet, jotka paljastavat todellisen islamin
– Käynnistetään lisääntyvä anti-länsimainen propaganda ja psykologinen sodankäynti
– Pyrkimys saada liittolaisia, jotka jakavat yhteistä päämäärää (anarkistit jne.)
– Pyrkimys aivopestä lapset hyväksymään islamilaisen käsityksen
– Pyrkimys pelotella, vaientaa sekä eliminoida ei-muslimeita
– Pyrkimys asettaa voimaan islamin jumalanpilkka ja vihalait kriitikoiden hiljentämiseksi
– Muslimiyhteisön laajentaminen sekä lisätä muslimien syntyvyyttä ja maahanmuuttoa
– Hyväntekeväisyyden kautta värvätä kannattajia sekä rahoitus jihadille
– Salaisesti pyritään tuhoamaan vihollismaa (ei-muslimit) sisältä käsin
– Islam politiikan kehittäminen ei-muslimimaan yhteiskuntaan
– Islamilaisen taloudellisen verkoston ja rahoituksen luominen maanhankintaan varten
– Julkiset kriitikkoihin kohdistuvat salamurhat, joiden kautta vastustajia pelotellaan
– Ei-muslimeihin kohdistuva suvaitsevaisuus supistetaan minimiin
– Lisääntyvä vaatimus ei-muslimeille hyväksyä ja omaksua islamilaiset tavat
– Aseiden ja räjähteiden kerääminen salaisista piilopaikoista
– Ei-muslimimaiden yhteiskunnan lakien ja kulttuurin hylkääminen
– Pyrkimys heikentää ja tuhota muut uskonnot, erityisesti juutalaiset ja kristityt

3. Avoin sota/johtajuus ja kulttuuri

– Tahallinen pyrkimys heikentää vihollismaan hallintoa ja kulttuuria
– Julmuuksilla pelottelu ja pelon edistämisen kautta alistuminen islamin vallan alle
– Avoimet ja peitetyt pyrkimykset yhteiskunnan taloudelliseen romahduttamiseen
– Vastustus haastetaan, tuhotaan ja vaiennetaan
– Ei-muslimien joukkoteloitukset
– Islamin sotilaat suorittavat laaja-alaisen etnisen puhdistuksen
– Ei-muslimimaan lakien ja kulttuurin uhmaaminen ja vastustaminen
– Matillisten muslimien murhaaminen, jotka eivät kannata islamisaatiota
– Kirkkojen, synagogien ja muiden ei-muslimi instituutioiden tuhoaminen
– Naiset alistetaan sharia-lain alaisuuteen
– Laaja-alainen populaation tuhoaminen, salamurhat, pommi-iskut
– Hallinnon kaataminen ja poliittisen voiman anastaminen
– Sharia-lain määrääminen

4. Totalitaarinen islamilainen teokratia

– Shariasta tulee maan laki
– Ei-muslimien ihmisoikeudet perutaan ja kumotaan
– Ei-muslimiväestön orjuuttaminen ja joukkotuho
– Lehdistön ja ihmisten sananvapaus kumotaan
– Kaikki muut kuin islam ovat kiellettyjä uskontoja, jotka tuhotaan
– Ei-muslimien kulttuurin todisteiden tuhoaminen

Suomessa on meneillään vaihe yksi ja Ruotsissa on menossa osittain vaiheet yksi ja kaksi. Jos joku luulee nelivaiheisen jihadismin olevan salaliittoteoriaa tai mielikuvituksen tuotetta, niin katso sitä mitä Euroopassa tapahtuu juuri nyt ja lue historiasta aina tähän päivään saakka siitä miten islam on vallannut maita ja kuinka se on toteuttanut islamisaation valtaamillaan alueilla.

Jumalan tuomiot

Kun tutkimme Raamattua, niin Jumala on tuominnut ihmisiä ja kansakuntia erilaisten keinojen kautta. Eräs tällainen keino on sallia vihollisen vallata ja alistaa kansa viholliskansan ikeen alle.

Suomi voi joutua osittain Venäjän miehittämäksi tai sitten tulevina päivinä islamisaatio valtaa alueita ja osia Suomesta islamin alaisuuteen (he pyrkivät valtaamaan koko maan).

Eräs näkökulma on myös tärkeä tuoda esille. Se miten kansakunta suhtautuu Israeliin ratkaisee myös sen joutuuko se Jumalan tuomion alle.

Jumala on sanassaan ilmoittanut Israelin olevan Jumalan silmäterä, jonka kautta koko maailma saa siunauksen, sillä Messias (Pelastaja Jeesus) syntyy Israelin kansan keskuudessa, jonka kautta kaikilla ihmisillä on mahdollisuus pelastua.

Raamatussa on lupaus ettei Israelin kansa tule tuhoutumaan sekä että se ihminen perii siunauksen, joka rukoilee rauhaa Jerusalemille (Jumalan rauhaa Israelille). Jos Suomi kansakuntana siunaisi Israelia, niin se säästyisi monelta ahdistukselta ja vaivalta, mutta jos Suomi kansakuntana käy Israelia vastaan, niin Suomea kohtaa Jumalan tuomio. Kaikki, jotka ovat nousseet Israelia vastaan ovat kokeneet tappion ja häviön tästä esimerkkeinä lähihistoriasta Natsi-Saksa sekä Lähi-idän arabimaat.

Raamatun opetuksen mukaan ihmisen elämän päämäärä ja tarkoitus olisi suostua elämään Kaikkivaltiaan Jumalan tahdon mukaista elämää, sillä Hän on kaikkien ihmisten Luoja, joka ainoana tietää ja ymmärtää mitä me todella tarvitsemme ja mitä varten me olemme olemassa. Raamattu sanoo ihmisen (kaikkien ihmisten) olevan synnin orjana matkalla kohti iankaikkista kadotusta, mutta jos hän katuu ja tunnustaa syntinsä, niin Jumala armossaan ja rakkaudessaan antaa hänelle hänen syntinsä anteeksi sekä pelastaa hänet uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi  Seuraava blogi