Mitä sinä tarkoitat, kun nimität henkilöä muslimiksi?

Sinä, joka päädyit juuri tälle sivulleni ja olet kiinnostunut islamin ja kristinuskon yhtäläisyyksistä ja eroista: Älä aloita lukemista näistä tuoreimmista sivuista, vaan siirry koko sarjan alkuun. Siis joko aivan ensimmäiseen, joka johdannoksi käsittelee ”Muukalainen/muukalaisuus” -termien esiintymistä Raamatussa ja Raamatun antamia ohjeita muukalaisiin suhtautumisessa .

Jos se aihe ei vielä kiinnosta, aloita ainakin sarjan toisesta osasta ja etene ehdottomasti vanhimmasta kohti uusinta. Tällöin saat riittävän pohjan tehdä omia, asiallisia johtopäätöksiä hyvän tiedon pohjalta. – Antoisia opiskelutuokioita sinulle!

——————————————————————————————————————————————————————————–

Muslimeista puhuessamme tarkoitamme helposti, että he suurena massana ovat samanlaisia uskontonsa soveltajina. Kuitenkin samalla (korostamatta sitä) hyväksymme, että on olemassa pieniä yleiskaavasta poikkeavia, joko välinpitämättömiä tai kiihkomielisiä muslimeja, jotka eivät kuitenkaan ole niitä omaa mielikuvaamme vastaavia ”oikeita” muslimeja.

Teemme siis mielellämme yleistyksiä, millaisia muslimit ja islam ovat. ”Aikuisten oikeasti” tilanne ei kuitenkaan ole tällainen.

Perehtymällä koraaniin, sen syntyyn ja sen sanoman yllättäviin muutoksiin sen vuosia kestäneen kirjoittamisen aikana tulet väistämättä siihen tulokseen, että vain kiihkomielisinä pitämämme pienet ryhmät ovat oikeaoppisia muslimeja. Näin päädymme valitettavasti siihen, että myös ISIS ja muut terroristiryhmät edustavat todellisuudessa oikeaoppista islamia ja muut ryhmät siitä mukavuussyistä hairahtuneita.

Muslimiyhteisöt nykymaailmassa voidaan jakaa seuraaviin ryhmiin:

Joukko 1 koostuu seuraavista alaryhmistä:

• Ne, jotka pitävät Koraania Allahin puheena, jonka määräyksiä tulee noudatta ja Muhammadia Allahin lähettiläänä, jonka sunna, esikuvallinen elämäntapa, toimii käyttäytymistä säätelevänä moraalisena ohjenuorana. Heitä ovat esim. ISIS ja monet imaamit moskeijoissa.

• Ne, jotka ollessaan vähemmistönä asuinmaassaan islamin taqiyya-doktriinin (harhautus) mukaisesti käyttäytyvät näennäisesti islamin lain vastaisesti ja kitman-käytäntöä noudattaen antavat islamista harhaanjohtavaa informaatiota edistääkseen shari’an lain käytöönottoa ja suojellakseen muslimien etuja sotilaspoliittisessa taistelussa uskottomia vastaan. (Taqiyya-doktriinin mukaisesti abrogaatio-eli korvaus periaatteesta kuitenkin tarvittaessa vaietaan ja ei-muslimeille siteerataan pelkästään Mekan vaiheeseen ajoittuvia suhteellisen rauhanomaisia, kumottuja naskh-säkeitä mahdollisimman positiivisen kuvan luomiseksi islamista ja profeetta Muhammadista.) Tätä oveluuteen perustuvaa lähestymistapaa alempiarvoisten harhauttamiseksi (taqiyya) ja itsensä ja yhteisön suojelemiseksi pidetään hyväksyttävänä tilanteissa, joissa alempiarvoisilla on ilmeinen fyysinen ylivoima ja muslimi voisi yhteenottotilanteessa sen tähden joutua alakynteen ja tulla alempiarvoisten nöyryyttämäksi.

Takfiristit.  Islamin oppiin ja lakiin perehtyneinä nämä muslimit ovat jokaisen vähänkin merkityksellisemmän muslimiryhmän johdossa

Joukko 2:

• Passiiviset ja islamista tietämättömät ”tapamuslimit”, jotka yhteisön perinteitä noudattaen käyttäytyvät häpäisynkostokulttuurin mukaisesti ja myötäilevät joukon 1 muslimeja tuntematta kunnolla islamin lähteitä – Koraania ja haditheja (uskonoppineiden antamia sitovia koraanin ja sunnan tulkintoja) – ja niiden välittämää kuvaa Muhammadin elämästä.

Joukko 3: koostuu seuraavista alaryhmistä:

• Passiiviset ja islamin uskon hylänneet ”muslimit” ja ”teeskentelijät”, jotka joukon 1 muslimien mielestä kapinoivat Allahin tahtoa, kuten abrogaation periaatetta (sen mukaan uudemmat Medinan väkivaltaisella kaudella kirjatut koraanin säkeet korvaavat aiemmat, Mekan suvaitsevalla kaudella annetut säkeet) vastaan; ne jotka eivät sydämessään vihaa uskottomia eivätkä halua taistella näitä vastaan. .

• ”Muslimit”, joiden käsitys islamista ei perustu islamin lähteisiin, Koraaniin ja haditheihin, vaan myöhemmin laadittuihin kaunisteleviin ja hengeltään kristillisiin sepitelmiin.

• ”Muslimit”, jotka haluavat jättää islamin ja kritisoida joukon A muslimeja mutta eivät uskalla tehdä sitä sosiaalisen kontrollin vuoksi ja siksi, että shari’a määrää islamin hylkäämisestä ja Muhammadin kritisoimisesta kuolemanrangaistuksen .

Joukko 4:

• Ex-muslimit, jotka ovat hylänneet islamin ja kääntyneet johonkin toiseen uskontoon, yleensä kristinuskoon, tai valinneet humanistisen ateismin elämänkatsomuksekseen. Toisinaan nämäkin henkilöt saattavat kutsua itseään ”muslimeiksi”. Käytännössä kaikki julkisuuteen tulleet ex-muslimit ja muslimitaustaiset henkilöt elävät jatkuvien tappouhkauksien alla, ja lännen monikultturistit ja islamin puolustelijat halveksivat heitä ja leimaavat heidät islamofobisiksi kiihkoilijoiksi, jotta ihmiset eivät kuuntelisi, mitä näillä islamin todellisilla asiantuntijoilla on sanottavanaan.

– – – – – – – –

Islamin taqiyya-opin johdosta joukkojen 2 ja 3 ”muslimeja” ei voi mitenkään erottaa joukon 1 muslimeista ulkoisen käyttäytymisen, pukeutumisen tai puheiden perusteella, joten ketään muslimiksi identifioituvaa ei pidä ennakkoluuloisesti leimata tiettyyn joukkoon kuuluvaksi: ei maltilliseksi, ei kiihkoilijaksi eikä takfiristiksi.

Mitä tulee vaatimukseen siitä, että muslimien on käytettävä vaatteita, jotka eroavat kuffarien (uskottomien) vaatteista, niin oppineet ovat sallineet poikkeuksen, kun muslimit elävät dar al-har-bissa (”sodan alueella”, ts. ei-muslimimaissa) tai kun tarkoituksena on hyödyttää muslimeja.

Suurin osa nykypäivän muslimeiksi identifioituvista (ainakin ennen nykyistä joukkomaahantunkeutumista) niin Suomessa kuin muuallakin on passiivisia ja islamista varsin tietämättömiä, eivätkä he noudata Allahin shari’aa, vaan he haluavat elää rauhassa aiheuttamatta kenellekään harmia. (Tämä on se mielikuva, jota poliittisesti korrekti media pyrkii propagoimaan.) Lisäksi suuri osa näistä muslimeista, erityisesti naisista, on vaikeassa ahdingossa puun ja kuoren välissä, sillä monikultturistinen yhteiskunta on haluton tarjoamaan tukea niille, jotka haluaisivat jättää islamin elääkseen länsimaisen, vapaan elämäntyylin mukaisesti. Länsimaisen yhteiskunnan velvollisuutena on auttaa näitä oman uskontonsa uhreja vapautumaan islamista ja sen keskiaikaisista kulttuurisista käytännöistä, ei vaikeuttaa heidän elämäänsä, eikä vain katsoa välinpitämättömästi sivusta heidän ahdinkonsa jatkumista.

Puhdasoppinen islam katsoo olleensa sotatilassa muun maailman kanssa Muhammadin ajoista asti, ja se edellyttää taistelua uskottomia vastaan ja koko ihmiskunnan alistamista shari’an, islamin lain, alaisuuteen. Koska tämä näkemys perustuu Koraaniin ja sunnaan ja islamin kaikki neljä lakikoulukuntaa vahvistavat sen oikeaksi (ks. Yusuf Al Ayyari: The Ruling of Jihad and its Divisions), joukon 3 ”uskottomat” ja rauhanomaiset ”muslimit” eivät voi löytää islamin omista lähteistä teologisia perusteita kritisoida joukon 1 muslimeja.

(Lähteenä mm. https://aikapommi.wordpress.com/ )

Oppaaksi, jos luet koraania: Seuraavat suurat ovat kirjoitetut juutalaisia ja kristittyjä vielä suvaitsevan Mekan kauden aikana muslimien oman”islamoppaan”  http://www.islamopas.com/koraani/002.htm mukaan.

Mekan kaikkein varhaisin kausi
1, 68, 73, 74, 89, 90, 91 ,92, 95, 96, 97, 99, 101, 102, 103, 105

Mekan varhainen kausi
19, 20, 34, 35, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 70, 71, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 93, 94, 104, 107, 111, 112, 113, 114

Mekan kausi
15, 17, 18, 21, 25, 27, 26, 30, 31, 32, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 50, 67, 69

Mekan myöhäinen kausi
6, 7, 16, 22, 12, 14, 28, 29, 61, 72, 98, 100, 108, 109, 10, 23

Jos siis haluat saada selville, mitä koraani opettaa suhtautumisesta muihin uskontoihin ja ei-islamilaiseen maailmaan, lue aikaisemmat opit korvaavat Medinan kauden suurat 2, 3, 4, 5, 8, 9, 13, 24, 33, 47, 48, 49, 57, 58, 59, 60, 62, 64, 65, 66, 110

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi  Seuraava blogi