Islamilainen käsitys ”rauhan tilasta” ja keinoista sen saavuttamiseksi

Sinä, joka päädyit juuri tälle sivulleni ja olet kiinnostunut islamin ja kristinuskon yhtäläisyyksistä ja eroista: Älä aloita lukemista näistä tuoreimmista sivuista, vaan siirry koko sarjan alkuun. Siis joko aivan ensimmäiseen, joka johdannoksi käsittelee ”Muukalainen/muukalaisuus” -termien esiintymistä Raamatussa ja Raamatun antamia ohjeita muukalaisiin suhtautumisessa .

Jos se aihe ei vielä kiinnosta, aloita ainakin sarjan toisesta osasta ja etene ehdottomasti vanhimmasta kohti uusinta. Tällöin saat riittävän pohjan tehdä omia, asiallisia johtopäätöksiä hyvän tiedon pohjalta. – Antoisia opiskelutuokioita sinulle!

——————————————————————————————————————————————————————————–

Tämä kirjoitus on neljännen aihepiirini jälkimmäinen osa eri ryhmissä pitämistäni keskustelualustuksista. Jaoin tämän aiheen kahteen osaan. Edellinen osa käsitteli heimokulttuuria.

Islamin ”Rauhan tila”

Kun ensin kaikki juutalaiset on saatu tapettua ja koko ihmiskunta alistettua shari’an alaisuuteen ja kun ylösnousunsa jälkeen profeetta Jeesus on tappanut sian, rikkonut ristin, hävittänyt kristinuskon ja muut väärät uskonnot – sitten vasta koittaa rauhan tila (dar al-salam)!

Tämä tällainen on islamin utopia universaalista rauhasta, joka siis seuraa muiden tappamisesta ja alistamisesta, kun ainoastaan islam on olemassa.

7

Kartassa islamin kalifaatti laajimmillaan 1400-luvulla, jolloin se sai ”kuolinhaavan”.

35

Kartassa nykyinen kuolinhaavastaan paraneva islamilainen maailma.

Sharia-lain synty:

On tärkeää huomata, että toisin kuin Mekan asukkaat, Medinan klaanit olivat jo valmiiksi eripuraisia keskenään. Koska muslimit pitivät yhtä, tuli Muhammedista Medinan mahtavin mies. Medinan klaanit antoivat hänelle myös vallan ratkaista riita-asioita, koska he uskoivat hänen olevan hyvä puolueeton sovittelija.

Muhammed alkoi tuota pikaa vakiinnuttaa valtaansa. Hän rakensi moskeijan ja sen lähelle linnoituksen itselleen, seuraajilleen ja kasvavalle määrälle vaimojaan. Hän kirjoitti Medinan peruskirjan, johon kaupungin laki perustui. Tässä laissa oli kahdenlaisia sääntöjä. Ensimmäinen sääntökokoelma koski muslimeja, ja toinen kokoelma kafireja (toisuskoisia). Nämä säännöt tultiin tuntemaan sharia-lakina.

Muhammed jakoi maailman muslimeihin, jotka uskoivat häneen, ja kafireihin, jotka eivät uskoneet. Nyt tämä jako oli kirjoitettu lakiin, ja siitä tuli islamin uskonnon perusta.

Kaikki muslimit kuuluivat tästä lähtien kansakuntaan, joka tunnettiin nimellä Umma. Heidän tuli auttaa kaikkia muita muslimeja, erityisesti konflikteissa kafireja vastaan.

Muslimi ei saa tappaa toistaa muslimia (kuitenkin nyt sunnalaiset tappavat shialaisia ja muita ”luopioita”) eikä asettua kafirien puolelle muslimeja vastaan. Muslimit vannoivat kostavansa väkivallan toisia muslimeja kohtaan, mutta kafirien ei ollut lupa taistella muslimeja vastaan.

Muslimien kanssa liittoutuneita juutalaisia tuli kohdella reilusti. Jos he kävisivät sotaan muslimien rinnalla, he auttaisivat sodan kustannuksissa. Heidän olisi myös tultava muslimien avuksi, jos näiden kimppuun hyökättäisiin.

Muhammedilla oli viimeinen sana kaikissa riita-asioissa.

Maailma oli nyt jaettu kahtia. Islamin maahan (Dar al-Islam), jossa on voimassa sharia-laki, ja Sodan maahan (Dar al-Harb), joka käsittää loput planeetasta. Tämä jako on edelleen islamin tärkeimpiä opinkappaleita.

Uusi laki teki kaikista toisuskoisista selkeästi toisen luokan kansalaisia. Välttääkseen syrjinnän, ja osaksi painostuksen vuoksi, monet arabit kääntyivät islamiin, vaikka eivät he todellisuudessa uskoneetkaan siihen. Muhammed kutsui näitä niin sanottuja muslimeja ”teeskentelijöiksi”. Muhammedin valta oli Medinassa nyt jo niin suuri, ettei kukaan arabi uskaltanut arvostella häntä julkisesti.

Sharia-lain sisältöjako

1. Palvonnalliset teot (al-ibadat)
• Rituaalinen puhdistautuminen (wudu)
• Rukoukset (salah)
• Paastot (saum ja ramadan)
• Almuvero (zakat)
• Pyhiinvaellus Mekkaan (hajj)

2. Ihmisten väliset suhteet (al-muamalat)
• Taloudelliset liiketoimet
• Lahjoitukset
• Perintölait
• Avioliitto, avioero ja lastenhoito
• Ruoka ja juoma (ml. rituaaliteurastus ja metsästys)
• Rikosoikeudelliset rangaistukset
• Sota ja rauha
• Juridiset asiat (ml. todistajat ja todistusmuodot)

Jihadismi toteuttaa nelivaiheista strategiaa maan valtaamisessa islamin vallan alle.

Jos joku luulee nelivaiheisen jihadismin olevan salaliittoteoriaa tai mielikuvituksen tuotetta, niin katsokoon sitä, mitä Euroopassa tapahtuu juuri nyt.

Esimerkkejä:

Suomessa ja Euroopassa laajemminkin on meneillään vaihe yksi 

Ruotsissa on menossa osittain vaiheet yksi ja kaksi.

Irakissa ja Syyriassa lienee menossa vaihe kolme

Iranissa,  Saudi-Arabiassa, Jemenissä jne. ollaan jo vaiheessa neljä.

 

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi