Mekka on väärä pyhä kaupunki ja koraani on kaikkea muuta kuin ainoa oikea 4/4

Uusimpien historiallisten tutkimusten ja vanhimpien Koraanin käsikirjoitusten tarkastelua Jay Smith, 22.12.2016

Tässä blogikirjoitussarjassa tiivistän viime vuosien nykyaikaisin metodein tehtyjen tutkimusten yllättäviä tuloksia koskien koraanin jatkuvaa tarkoitushakuista muuttelua ja Mekan virheellistä asemaa pyhänä paikkana. Kirjoitukset perustuvat Jay Smithin v. 2015 alkaen julkaisemiin tiedemiesten tutkimusten yhteenvetoluentoihin.

Tämä on julkaisusarjani osa 4 /4, jossa käsitellään v, 2014 Birminghamin kirjastosta löytyneiden käsikirjoitussivujen ajastusta ja sisällön luotettavuutta koraaniin verrattuna

5. Birminghamin kirjastosta löydettyjen yksittäissivujen C14 radiohiiliajastus

Birminghamin kirjastosta löytyi kesällä 2014 kaksi käsikirjoitussivua, osia Suurista18-20.ä

5.1. Suurat 18:17-31 ja 19:91 – 20-40

 

Niitä lähdettiin tutkimaan Oxfordin yliopiston laboratoriossa radiohiiliajastuksella.
Tutkimus antoi tulokseksi, että kirjoitusalustat olivat ajalta 568 – 645 jKr.

BBC käsitteli löytöä lähetyksessään sensaationa heinäkuun 22. päivänä 2015:

Lähetys otsikoitiin/markkinoitiin lauseella ”Koraanin vanhimmat kirjoitukset löydetty Birminghamissa.”

 

Dr. David Thomas antoi lausunnon:
”Kirjoittaja on saattanut hyvinkin tuntea Profeetta Muhammedin. Hän on luultavasti voinut nähdä hänet. Hän on saattanut kuulla hänen puhuvan. Hän on saattanut tuntea hänet henkilökohtaisesti – ja se on todella ajatus pohdittavaksi ”

Onko tässä jotain ongelmaa? – Muhammed syntyi 570 ja kuoli 632. Kirjoitusten ajoitushaitari on 77 v., tarkkuus 50 %.
Milloin koraani kirjoitettiin? – 652 jKr. Uthmanin valvonnassa. – Em. kirjoitukset eivät siis mahdu tutkimuksen aika-arvion sisälle

Kun tarkastelemme Suuran 18 otetta, huomataan, että sen kertomus on peräisin syyrialaisesta versiosta v. 521 jKr., josta sitä käännettiin muille itäisille kielille. Se ei siis ole Allahin ilmestyksistä.

Kun tarkastelemme Suuran 19 ja 20 otteita, huomaamme edellisen sisältävän otteita Jaakobin apokryfisestä evankeliumista ja Matteuksen pseudo-evankeliumista.
Suuran 20 ote puolestaan on kertomusta Mooseksesta.

Kaikki nämä kertomukset ovat siis ajalta ennen Muhammedin syntymää
Molemmat siis muuta kuin Allahin ilmestystä. Siis lainaa aikaisemmista kirjoituksista.

Tämän jälkeen alettiin tutkia muiden varhaisten käsikirjoitusten ikiä useammassakin laboratoriossa.

Ajoitusten tulokset olivat erilaisia ja hämmästyttävän aikaisia. Sana´n kirjoitusten tulosten aikahaitari venyi 647 –> 765 jKr. Muiden käsikirjoitusten tulokset olivat ajanjaksolle 388 – 670. Herää kysymys, miksi valtaosa ajoittui ajalle ennen Muhammedin aikaa.

      

 

Voisivatko ainakin nämä jälkimmäisen kuvan kirjoitukset ollakin aikaisempia apokryfisiä kirjoituksia?

Tiedämme, että 70 % koraanin kirjoituksista ovat lainaa pääasiassa juutalaisista, apokryfikirjoituksista ja kristittyjen syyrialaisten sihteerien(=?) kirjoituksista.
Lähes kaikki koraanin runot ovat lainauksia kristittyjen hymneistä 400- ihmisten laatimia, vaan todistavat niiden alkuperän olevan Allahissa.

Seuraavassa on luettelo esi-Muhammedilaisista lähteistä otetuista tekstiaiheista:

Kristillisistä vääräoppisista lähteistä otettuja:
• Seitsemän nukkujaa
• Mirjam ja neitsyt Maria
• Jeesuksen lapsuus
• Taivaallinen pöytä
• lähettiläs/avustaja
• Tasapaino
• Aabrahamin taivaaseen astuminen

Juutalaisista apokryfisistä kirjoituksista lainattuja:
• Kain ja Abel                (Suura 5:31-32)
• Aabraham Mekassa  (Suura 21:51-71)
• Saaban kuningatar    (Suura 27:17-45)

5.2.Johtopäätökset Birminghamin ”sivuista

• Musteen ajoitusta ei ole tutkittu
• Päivämäärät osoittavat, että klassinen selitys on väärä ja ehdottaa että kertomukset koraanissa on lainattu ulkopuolisista lähteistä, tavallisesti yksinkertaisia kertomuksia.
• Nämä foliot voivat olla esimerkkejä niistä aikaisemmista lähteistä arabiaksi käännettyinä.
• Joka tapauksessa ennen islamia, ennen Muhammedia ja ennen-koraania kirjoitettuja-

6. Yhteenvedot

– Miksi 200 vuoteen ei ole olemassa muslimilähteitä?
– Miksi he väittävät etteivät he osuneet historiallisiin tuloksiin
– Miksi maantieteelliset viitteet ovat niin vähäisiä ja epäilyttäviä?
– Miksi ne kaikki kohteet ovat niin paljon pohjoisempana (kuin Mekka)?
– Miksi on niin paljon viitteitä kasvillisuudesta, jota ei esiinny Mekassa?
– Miksi Mekkaa ei mainita ennen 741 jKr., eikä esiinny kartoissa ennen 900 jKr.?
– Miksi Mekka ei esiinny edes kaupallisten teiden kartoissa?
– Miksi kaikki moskeijat antavat rukoussuunnaksi Petran ensimmäisen 100 vuoden aikana, ovat epävarmoja seuraavat 100 vuotta ja määrittelevät Mekan vasta 200 vuoden jälkeen?
– Mikä on Abd al Malickin rooli kaikessa tässä?
– Alkoiko nykyinen islam vasta hänen aikanaan?

Entä Muhammed?

• Paljon siitä, mitä tiedämme varhaisesta islamista on epäillyttävää.
• Samoin koraanin kohdalla.
• Emme tiedä paljoakaan Muhammedista ennen myöhäistä 7. vuosisataa, tai Mekasta ennen kuin 8. vuosisadalta tai sen historiaa ennen kuin 9. vuosisadalta, 100 v. myöhemmin ja 160m km kauempana.
• Voimmeko päätellä, että islam on vain myöhempi muunnelma, ehkä Abd al Malickin aikaansaannos jatkuen hänen jälkeläistensä toimesta?
• Muhammedin todistamisella ei ole mitään tekemistä koraanin kanssa.
• Joten, kuka hän on ja mitä tarkoitusta varten
• Heillä on väärämies väärässä paikassa tehden vääriä asioita väärään aikaan!

Entä Jeesus?

Hänestä tiedämme historian kautta kaiken tarvittavan todistettavasti. Hän on oikea mies oikeassa paikassa tekemässä oikeita asioita oikeaan aikaan.

• Tiedämme, missä Jeesus on syntynyt (Betlehem)
• Tiedämme, missä Jeesus kasvoi (Nasaret)
• Tiedämme, missä ja milloin Jeesus kuoli (Jerusalem)
• Tiedämme, mitä Jeesus teki (3 viimeistä vuotta)
• Tiedämme silminnäkijöiden kertomukset (Matteus ja Johannes)
• Tiedämme vihamielisten kertomukset (Thallus, Tacitus, Josefus)
• Tiedämme, milloin ne on kirjoitettu (15 – 60 v myöhemmin)
• Kukaan ei epäile hänen historiallisuuttaan
• Siksi meillä on oikea mies oikeassa paikassa tekemässä oikeita asioita oikeaan aikaan.

Mitä voimme sanoa Jeesuksesta: ikuinen?, alas lähetetty?, täydellinen?, muuttumaton?

Mitä voimme sanoa Jumalan sanasta, joka tuli lihaksi ja eli keskuudessamm, (Jumalan Sana = Jeesus Joh. 1:1, 14 mukaan)

 

1) Lähetettiinkö Jeesus ”alas”? Kyllä
2) Onko Jeesus täydellinen?      Kyllä
3) Onko Jeesus muuttumaton? Kyllä
4) Onko Jeesus ikuinen?            Kyllä

Meillä on se, mitä olemme etsineet (tässä tutkielmassa) ja hänen nimensä on Jeesus!

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi